Jak reklamy wpływają na życie i nasze odruchy?

Reklama to jeden z najbardziej skutecznych sposobów promocji firmy. Dzięki kreatywnej reklamie można wzmocnić markę, przedstawić ją w pożądanym świetle, a także wzmocnić jej pozycję na rynku. Wiele zależy od miejsca, gdzie reklama się znajduje oraz od tego, jaki ma przekaz. To on właśnie ma największy wpływ na to, jak reklamę postrzegają odbiorcy. Odpowiednio przemyślana reklama ma wywołać u nich chęć zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Co jeszcze warto wiedzieć?

Jakie jest znaczenie kampanii reklamowej?

Reklama to właściwie największy motor napędowy sukcesu w sprzedaży. Bez niej wielu odbiorców nie dowiedziałoby się zwyczajnie o sprzedawanym produkcie lub usłudze. Aby reklama trafiała do zakładanej grupy docelowej, musi być odpowiednio przemyślana i przekazana we właściwej formie. 

Mimo upływu lat i bardzo dużej różnorodności, jaką można obserwować na rynku kampanii reklamowych, wciąż można zaobserwować, że tradycja jednak się sprawdza. Nadal niesłabnącą popularnością cieszą się billboardy reklamowe i wielkogabarytowe konstrukcje pod reklamy. Klasyczne formy reklam – czyli właśnie billboardy – odnotowały w ostatnich latach około 20% wzrost zainteresowania. 

Jak możemy zauważyć, reklamodawcy nadal “wychodzą na zewnątrz” i nie poruszają się wyłącznie w środowisku internetowym. Kampania reklamowa wykorzystująca duży billboard ma szansę trafić do dużej ilości odbiorców w bardzo krótkim czasie.

Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową, która wpłynie na odruchy odbiorców?

Mówiąc o odruchach odbiorców mamy na myśli działania, które doprowadzą nasą grupę docelową do skierowania kroków do naszej firmy. Kontakt ten może odbyć się telefonicznie, mailowo lub osobiście. Aby potencjalni klienci zainteresowali się naszą usługą, musimy skutecznie do nich dotrzeć. 

Pierwszy krok to określenie celów, które powinny być mierzalne i osiągalne. Druga kwestia to precyzyjne targetowanie, czyli kierowanie reklamy do wybranej grupy odbiorców. Równie ważny jest wybór konkretnych mediów i platform, a także form przekazu (na przykład billboardy). Nie należy zapominać o przemyśleniu budżetu na reklamę oraz zbadaniu rynku konkurencji. Co jakiś czas wyniki powinny zostać zweryfikowane, a następnie podjęte odpowiednie kroki, zmierzające do poprawy kampanii, gdy nastąpi taka potrzeba.

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Firma, która wykona konstrukcje pod reklamy, powinna być solidna i doświadczona. Wytrzymała podstawa pod billboard to jednak nie wszystko. Liczy się treść! Chcąc poszczycić się dobrym projektem, ogranicz przede wszystkim ilość treści. Jeśli billboard będzie stał blisko ruchliwej drogi, przeciętny odbiorca przejeżdżający autem będzie miał dosłownie kilka sekund na zapoznanie się z plakatem. Treść musi zatem bardzo szybko trafiać do jego podświadomości i nie pozostawić cienia wątpliwości, co do produktu, jakiego dotyczy. Najlepiej sprawdzają się krótkie hasła reklamowe w połączeniu z ciekawą grafiką. Obrazy przyciągają wzrok i zazwyczaj wzbudzają ciekawość. 

Warto pamiętać także o skonstruowaniu ciekawego CTA (ang. call to action), czyli wezwanie odbiorcy do działania – w domyśle – do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. 

Umieszczenie na billboardzie wyraźnej nazwy firmy, zdecydowanie skłoni odbiorcę do znalezienia danych kontaktowych w internecie i udania się na przykład do siedziby firmy lub skontaktowania się z nią. Im więcej takich zachowań spowoduje skuteczna reklama, tym większe szanse na zdobycie nowych, zadowolonych klientów.